Hoppat hos Frida i förgår o tosig häst idag :-)

Hopptränade lite hos Frida i onsdags.
Hon var väldigt lugn och klarade av övingarna rätt bra som vi gjorde.
Men en övning hade vi bekymmer med. Det var att trava på ett litet hinder o sedan landa i galopp för att sedan ta tre galoppsprång till nästa hinder.
Några gånger gick det, det var när jag sa "Galopp" över första hindret.
Detta ska vi öva på.
Vi skulle avsluta med att hoppa lite högre. Tanken var väl att hon skulle hoppa högre i den serien med tre språng innan.
Eftersom detta inte gick 100% bra så fick jag hoppa ett fristående hinder. Skulle komma i trav på det och ville hon fatta galopp själv så skulle jag låta henne göra det.
Hon var nog lite halvtrött här på slutet för hon började göra ninjasparkar. Jag bara skrattade.
Gick inte komma i trav på hindret... Det blev galopp så fort jag styrde på hindret.
Hoppade "bara" 80 (oxer), men det kändes enkelt, i alla fall när hon kom av rätt (rätt ofta).
Skönt var att hon inte rusade efter hindet alla fall.
Vi hade tränat lite på det med, göra halt vid "väggen" på kortsidan just för att hon skulle fatta att det bara var dumt att rusa.
Nej hon var duktig förutom ninjakicksen. Ni skulle sett! :-D
Idag red jag ut i skogen i ösregnet.
Evve var supersnäll men busig som bara den!
När vi skulle ta första galoppen vet jag inte vad hon höll på med för nya saker. Bockning kallas det nog. Hon brukar mest sparka bakut annars. Jaja, hon såg i vart fall överlycklig ut!!! Hon höll nog på i nästan 50-100 meter med detta fjönteri. Och ju mer jag sa till henne att hon var knasig ju mer tog hon i.
Sen hade hon plötsligt en helt annan galopp märkte jag också. Kändes större än vad det brukar.
Ja, det är ju positivt.
Jaja, hon är gosig min lilla häst. :-)
Häldre denna sidan än den andra.
Men jag var rätt tröt på slutet för hon var rätt pigg också och ville gärna springa fort.
Får se hur helgen blir med ridning o sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0