Glad påsk! Snöhelvete!

Hej hej
Vad vaknar man upp till idag då?
Jo snöstorm! Hej o hå.
Stackars Evve har varit ute inatt så det har börjat med regn och sen frusit på så hennes täcke var helt stelt......
Kossorna och kalvarna frös nog för dom är ju med ute och har inga kläder på sig.
Så idag struntar jag i att rida. Evve hade snöklumpar som hette duga, även om det "bara" är sådär 2 cm snö eller nåt.
Märkligt att det var så varmt för några veckor sen!
Igår var vi hemma och övade lite hoppning. Gick väl sådär, som vanligt här hemma..
Började att köra på ett tag med bommar.
Lade ut ca 6 st kavaletti som hon fick trava lugnt över och hitta rytmen utan att rusa efteråt.
Det gick bra men jag fick hoppa av hela tiden och rätta till om hon slog i.
Värdelöst att träna själv pga det.
Sedan satte jag upp ett litet kryss och ca 5,5 meter efter det la jag en markbom och började hoppa så smått. Hon höll sig lugn men blev uppspelt när jag berömde henne efteråt och fjöntade lite.
Byggde sedan upp bommen efter krysset till en oxer.
Hon hoppade fint de flesta gångerna.
Så det blev lite gymping för henne.
Sen skulle jag hoppa lite ensamstående hinder bara för "skojs skull". Ett hinder med en krokig björkbom på ca 70 cm.
Hon hoppade över den men som en bock.
Sen skulle jag bara ta ett litet skutt över ett blåvitt hinder på 85 cm. Men då blev jag osäker i annridningen och det kände Evve och pep förbi.
Hoppade av och sänkte 5 cm och då hoppade vi. Blev väl inte det vackraste hoppet, men ändå.
Nej jag tror inte Evve har något bra fäste på gräset så det är inte värt att hoppa högre än 70 här hemma.
Hon får för det första inte till galoppen riktigt, och ska hon då koncentrera sig på båda dom sakerna så blir det tosigt.
Huvudsaken igår var att hon var snäll.
Ikväll blir det fesdt för min del. Det var längesen! Med betoning på längesen!
Det är det härliga hästgänget från Tosthult som ska svänga dom lurviga på Granada ikväll.
Vi är nog tre helt olika personer men jag gissar att vi kommer att få det skoj! Gissar att det blir en hel del kackel av oss alla :-)
Imorgon o måndag vankas det jobb. Bra betalt då det är påsk. Gött, jag har prickat in alla röda helger hittils detta och förra året (fast midsommar tog jag ledigt förra året).
Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0