Glad häst??

Igår red jag en sväng i skogen på Evve.
Hon hade lite småryck ibland precis som när hon har den sidan jag inte gillar, men hon hade ändå humöret upp så jag störde inte mig på det så mycket.
Där emot var hon rätt busig.
Så fort jag hoppade upp på ryggen börjar hon fjönta så fort jag lägger skänkeln till magen och ska rida iväg. Jag blir förstås lite orolig att hon har hon nånstans. Men hon verkade ju så glad och hon slutade när jag bad henne.
Klämmer igenom henne dagligen. Hon är ju förvisso lite öm på huden så jag antar att det är därför som hon blir lite sur när skänkeln läggs till.
Men i vart fall så var hon trevlig på rundan. Stort fint steg i traven, avslappnad, men som sagt, hoppade till ibland.
Mot slutet lite extra pigg igen och gjorde några lustiga steg. Klappar henne på halsen och då blir hon extra sprallig.
Vi träffade på en älg och en tjäder på slutet.
Får se om jag hinner tida idag. Borde göra det för imorgon har vi kalas.
Håller på at göra smörgåstårta nu. Får fortsätta med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0