Var ett tag sen...

Har lite dåligt samvete att jag inte skrivit.
Var ju tanken att jag skulle berätta om allt arbete jag gjorde med Evelina.

Jaja...

Hon är alla fall inkörd nu. Inkörningen har väl inte varit helt problemfri. Hon har en egen vilja och har tjurat ihop ett par gånger, sparkat och sådant. Hon är inte rädd utan bara knäpp. Men jag verkar ha kommit underfund med henne nu och hur vi ska arbeta så att det passar oss bägge.

Hon växer så det knakar. 
Tjock är hon med. Äter som en häst helt enkelt. 
Igentligen kanske jag borde ha henne och Rosanna i varsin hage så jag vet exakt vad hon får i sig. Men det är ju synd om dom då. Dom busar och gosar med varann så det vill jag inte.
Evelina ska ha 8 kilo om dagen och Rosanna 10.Evelina skulle ökas på nu i dec till 10 kg, men det vet i tusan om det behövs. Hon äter nog rätt mycket av Rosannas också.
Tur att Rosanna inte ser mager ut alla fall. Får ha stenkoll.

Just nu tänkte jag låta Evve vila i 1,5-2 veckor. Hon kändes lite kantig när jag körde henne sist. Har säkert växtverk samt lite öm i fötterna sen hovis var här. Har skor på framfötterna och jag borde nog skott henne bak med.
Kom på att det är inga broddhål i desssa skorna. Det är ju halt nu. Inte tänkt på att det skulle bli vinter.
Snö är det oxå och styltor resulterar det ju i...
Jaja, hoppas den försvinner snart.

Här är lite bilder på henne från sommaren och frammåt.








Så blev det höst med regn och skit. Rund om magen... JA!


Ska vi köra ute på åkern får jag utrusta henne på detta vis om hon ska hålla sig på alla fyra benen och gå framlänges. Men det fungerar utmärkt!


Oktober 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0