Stod på näsan idag....

Hej hopp

Nu har jag satt igång Evelina igen.
Det verkar ha lugnat sig med växandet nu.
Hon känns lite granne kantig och dan, men jag tror att hon är rätt öm i bakfossingarna så ett par skor vore inte fel. Ska införskaffa ett par nästa vecka.
Ska ge mig på att försöka få på dom själv. Hon har aldrig haft skor bak och hon rycker lite ibland när jag bankar med kratsen så hon ska vänja sig.
Men om Fredrik håller i henne ska det nog gå bra samt endast 4 sömmar per fot. Så får vi förståss hoppas att det håller.

Nu dom senaste rundorna har vi tagit Havemosse för det har legat träd här inne. Have är lite längre men hon fixar den bra, trots den ljupa grusen av mackadamsort som ligger på ena sträckan. Extra träning. 
Hon svarar fint när jag vill öka farten en kort sträcka.

När vi nästan var hemma idag när vi trava lite sakta står Evelina plötsligt på näsan. Hon är en jädra kladd. Tack och lov trassla hon inte in sig i vagnen och lyckades ta sig upp på egen hand.
Jag tänkte att nu är knäna uppskrapade, men nej, dom klarade sig.
Hon är lite småklumpig den lilla fröken.

Hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0