Hur lär man en häst bajsa???

Eller ja, bajsa kan dom ju förhoppningsvis göra. Men hur lär jag Evve att inte tvärnita när vi travar för att ställa sig att skita. Hon gör det en gång varje gång vi kör. Jag smackar och smackar men nej, det går inte att få fram henne.
Om jag leder henne och hon nån gång blir nödig, då går det bra.
Tips mottages tacksamt.

Har idag kört Evve på åkern igen. Det gick jätte bra. Denna gången tvekade hon bara nån enstaka gång där hon brukar, men gick fram så fort jag bad om det. Hon han inte stanna. BRA!
Det som krabbade idag annars var att selen gled fram. Jag spände ju remmarna så hårt jag kunde eftersom jag vet att detta hänt innan. Men det hjälpte inte. 
Nej en QH hade inte suttit fel i julklapp ;-)

Hej hopp i full galopp (nä trav förståss)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0